پيام تبريکيه کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان مقيم شهرماسکو


به مناسبت آغاز فعاليت رسمي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان ، نشست گروپ کاری طرفداران نهضت فراگير مقيم ماسکو روز پنج فبروری تدوير يافت .

در آغاز آقای داکتر رحمت الله همدرد ضمن ابراز تبريکي به اشتراک کننده گان جلسه در رابطه به ثبت و راجستر شدن نهضت فراگير،در رابطه به نقش و جايگاه نهضت فراگير و تلاش های ميهن پرستانه و پيگير اعضا و فعالين آن سازمان به خاطر بسيج همه نيروهای مترقي بدور آن سازمان سخنراني کرده و ايجاد نهضت فراگير را يکي از دستاوردهای سترگ همه روشنگران ميهن ما در راه تحقق آرمان های والا و انساني توده های زحمتکش کشور ما دانسته و آرزو نمود تا پروسه اتحاد همه نيروهای مترقي و دعوت کنگره وحدت  تسريع گردد.

سپس آقايان احمدشاه مروی،محمدعوض و عبدالمنان صحبت نموده و در رابطه به نقش نهضت فراگير در زنده گي سياسي جامعه ما مکث کردند.

طي اين نشست فيصله گرديد تا کار در بين طرفداران نهضت فراگير در روسيه تشديد يافته و با تدويرجلسه وسيعي کار طرفداران نهضت در شهرهای مختلف روسيه برمبنای موازين زنده گي دروني نهضت (اساسنامه) استقامت يابد.

بعداً پيام تبريکيه عنواني اعضا و رهبری نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان قرائت گرديد که در زير مي خوانيد :

 

پيام تبريکيه کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان مقيم شهرماسکو

 

 

اعضای محترم رهبری نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان !

 

با ابراز مسرت صميمانه ترین تبريکات خويش را نسبت کسب اجازهء فعاليت سياسي و وطنپرستانه نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان به شما ابراز مي نماييم .

 

دوستان عزيز! شما که در شرايط دشوار سالهای دهه اخير در داخل کشور با قبول رنج و عذاب سياه ترين دوران تسلط سياه انديشان و عقب گرايان با مبارزه بدون هراس  و وطن پرستانهء تان بخش عظيمي از فعالين سياسي ديروز،روشنفکران ميهن دوست،شخصيت های قابل اعتبار ملي،فرهنگي،علمي،سياسي،اجتماعي و کادرهای شايسته تازه انديشان و آزاديخواهان با انديشه مترقي و دموکراتيک را با ارائه برنامه با ديد وسيع که تقريباً طي چهار سال نظرخواهي و خواسته های اکثريت بزرگي از شهروندان جامعه ما را انعکاس مي دهد،در يک سازمان فراگير و وسيغ بسيج نموده ايد قابل ستايش بوده و ما آنرا به نظر حرمت و احترام مي نگريم .

برنامهء نهضت فراگير با ارائه پاسخ روشن و شفاف در همه عرصه ها چون تأمين منافع عليای ملي،حاکميت ملي و انکشاف اقتصادی،انکشاف رفاه اجتماعي،توسعه فرهنگي و روابط بين المللي و سياست خارجي توانسته است مورد اعتماد و پشتيباني قرار گيرد،زيرا هر فرد با درک وطن مان شيوه و طرق حل آرمان وطنپرستانه خود را در آن مي يابند.

دوستان عزيز ! کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان مقيم در شهرماسکو  خود را در پهلوی شما به مثابه همرزمان تان مي دانند .ما اگر از وطن دوريم،ولي روح و روان و احساس ميهن پرستانه ما با شهروندان کشورما و با شما است .

با تجديد تبريکات برای همه اعضای نهضت فراگير موفقيت های عظيم شما را در راه تحقق برنامهء نهضت که پاسخگوی دقيق همه پرسش ها است،خواسته و خواهانيم .

 

 کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان مقيم شهرماسکو

 

 


February 8th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها